یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

تحویل فوری خودروهای ۲۰۱۶ با قیمت رسمی

۹۸۳ بازديد

هفته گذشته، لابه‌لای اخبار و حواشی نمایشگاه خودرو تهران که کلیه نظرها را به‌خود معطوف کرده بود، نمایندگی‌های کیا و هیوندای قیمت‌های خود را افزایش دادند.

 

منبع

این افزایش روز دوشنبه هفته پیش اتفاق افتاد و قیمت‌ خودروهای کیا و هیوندای به‌طور رسمی از ۱۰ تا ۳۰ میلیون‌تومان افزایش یافت.

در گروه کیا بیشترین افزایش قیمت مربوط به سورنتو با حدود ۳۰ میلیون‌تومان و سپس اپتیما با حدود ۲۰ میلیون‌تومان بود. در گروه هیوندای نیز بیشترین افزایش قیمت مربوط به سانتافه، سوناتا و توسان بود که حدود ۱۰ تا۳۰ میلیون‌تومان افزایش قیمت را تجربه کردند.

البته در این گروه بیشترین افزایش قیمت مربوط به هیوندای توسان نسل جدید بود که بیش از ۳۰ میلیون‌تومان افزایش قیمت داشت.

سانتافه ۲۰۱۷

سانتافه ۲۰۱۷

علاوه بر اطلس خودرو، آسان‌موتور و کرمان‌موتور نیز قیمت خودروهای هیوندای وارداتی خود را افزایش دادند اما این افزایش‌ها حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان است.

نکته‌ جالب آن‌ که سانتافه وارداتی کرمان موتور با مدل ۲۰۱۷ نسبت به سانتافه وارداتی آسان‌موتور با مدل ۲۰۱۶ حدود ۱۰میلیون‌تومان ارزان‌تر است. مدل ۲۰۱۷ یک خودرو با کاردکس نمایندگی رسمی، از مدل ۲۰۱۶‌ همان خودرو با کادرکس نمایندگی رسمی دیگر ارزان‌تر است.

البته در میان خودروهای کیا و هیوندای تنها سه مدل سراتو، النترا و توسان با مدل ۲۰۱۷ عرضه می‌شوند و بقیه خودروها با مدل ۲۰۱۶ به فروش می‌رسند.

در حالی که کمتر از یک‌ماه به آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی فرصت داریم، تمام خودروهای کیا و هیوندای با گارانتی و مدل ۲۰۱۷ در بازار آزاد به فروش می‌رسند که قیمت‌های بسیار بالاتری نسبت به مدل‌های ۲۰۱۶ شرکتی دارند.

عمده این خودروها توسط گری‌مارکت وارد بازار شده و از آسان موتور و اطلس‌خودرو گارانتی خریداری کرده‌اند. اما به غیر از کیا و هیوندای بقیه شرکت‌ها نیز در هفته گذشته فروش خود را متوقف کردند.

نیسان هفته گذشته فروش مدل‌های ۲۰۱۷ خود را تا اعلام قیمت‌های جدید متوقف کرد. رنو نیز دقیقا همین سیاست را اتخاذ کرده و فعلا ثبت‌نام‌ها با تحویل طولانی‌مدت است و امکان خرید مدل‌های محبوبی مانند کولئوس وجود ندارد.

میتسوبیشی نیز فروش خود را منوط به تحویل‌های طولانی‌مدت ۱۲۰روزه کرده است که با قیمت علی‌الحساب به فروش می‌روند و عملا امکان خرید خودروها با تحویل فوری کاهش یافته است. در مورد بقیه برند‌های وارداتی نیز اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است و به جز یکی، دو مدل خودروی هیبرید مانند تویوتا پریوس که احتمال افزایش تعرفه آن بسیار پایین آمده، فروش بقیه مدل‌ها متوقف شده است.

این درحالی است که موج توقف شرایط فروش در حال رسیدن به خودروسازان داخلی است و تا امروز برخی خودروهای پرطرفدار داخلی هم‌طراز با وارداتی‌ها را هم در بر گرفته است.

این روزها حتی قیمت رسمی خودروهای پرطرفدار چینی در محدوده یک‌صد میلیون‌تومان نیز افزایش داشته است. به نظر می‌رسد وارد‌کنندگان از بیم افزایش تعرفه‌ها از پیش‌فروش خودرو با تحویل فوری و قیمت قطعی ممانعت ‌کنند و تنها به فروش‌های با تحویل بلند‌مدت و قیمت علی‌الحساب روی آورده‌اند.

برندهایی همانند کیا و هیوندای هم که اقدام به افزایش قیمت‌های خود کرده‌اند و تحویل فوری را هنوز دارند، تنها اقدام به فروش موجودی خودروهای ۲۰۱۶ خود می‌کنند زیرا طبق قانون شماره‌گذاری این خودروها تنها تا آخر آذر امسال مجوز پلاک شدن دارند و درصورتی‌که به فروش نروند، شرکت‌ها باید این خودروها را پلاک‌ کنند و به‌عنوان خودروی پلاک شده به فروش برسانند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.