چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

هم‌گروهی دوباره ایران با پرتغال و فیات۵۰۰ فیگو

۹۸۴ بازديد

 گروه ایران در جام‌جهانی روسیه مشخص شد، آن هم در روزی که لوئیس فیگو، ستاره سابق فوتبال جهان در تهران حضور داشت و فارغ از فیات۵۰۰ دلبندش، جلوی دوربین برنامه ۹۰ نشست و شاهد هم‌گروهی تیم فوتبال کشورش با ایران شد.

 

منبع

اتفاق بزرگ سرانجام روی داد و قرعه‌کشی بازی‌های نهایی جام‌جهانی۲۰۱۸ روسیه انجام شد و تمام تیم‌ها رقبای خود را در مرحله گروهی شناختند، از‌جمله تیم ملی ایران که در گروه مرگ قرار گرفت و باید به‌ترتیب برابر مراکش، اسپانیا و پرتغال به میدان برود.

ایران در اولین دیدار خود باید ۱۵ ژوئن (۲۵‌خرداد ۹۷) ساعت ۱۸:۳۰ به‌وقت ایران در سنت‌پترزبورگ برابر مراکش به میدان برود. بازیکنان ایران در دومین دیدار ساعت ۲۱:۳۰ روز ۲۰ژوئن (۳۰‌خرداد ۹۷) در کازان به مصاف تیم ملی اسپانیا می‌روند و در انتها ایران در سومین بازی خود ۲۵‌ژوئن (۴تیر ۹۶) در سارانسک به مصاف پرتغال خواهند رفت.

این بازی برای سرمربی پرتغالی تیم ملی کشور ما حساسیت دوچندانی دارد. گروه مرگ آن‌طور که گری لینه‌کرد، مجری مراسم قرعه‌کشی گفت به‌راستی برازنده این گروه است.

حمیدرضا صدر، کارشناس فوتبال ایران نیز درباره این گروه نوشت: «معرکه برای ما. مصاف با دو غول فوتبال لاتین در اروپا خاطره‌انگیز خواهد شد. دو نبرد با دو غول فوتبال لاتین اروپا، جایی که ایران از یک‌سو خاطره نبرد با پرتغال را در جام‌جهانی ۲۰۰۶ تکرار خواهد کرد و از سوی دیگر کارلوس کی‌روش را برابر کشورش قرار خواهد داد. در کنار همه اینها کارلوس فرصت تاریخی یافته است تا خاطره تلخ اخراجش از رئال مادرید را به چالش بکشد، چراکه نه؟»

اما در این طرف یعنی در ایران مردم مراسم قرعه‌کشی را از برنامه۹۰ و با‌حضور یک ستاره سابق جهان فوتبال یعنی لوئیس فیگو پیگیری می‌کردند.

فیگو نیز از قرار گرفتن در گروه مرگ چندان خشنود نبود. این دومین‌بار است که ایران و پرتغال در جام‌جهانی به مصاف هم می‌روند. ایران در سال ۲۰۰۶ هم با پرتغال همگروه بود.

اما داستان فیگو را هم بگوییم. او بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال، مرد سال ۲۰۰۱ فوتبال جهان و ستاره شورشی بارسلونا و یار وفادار رئال‌مادرید است. انتقال جنجالی فیگو در سال ۲۰۰۰ که مستقیما از بارسلونا به رئال‌مادرید پیوست، یکی از جنجالی‌ترین انتقال‌های تاریخ فوتبال است.

او که در ۳۱ مه ۲۰۰۹ از فوتبال خداحافظی کرد، در دوران حرفه‌ای خود ۱۲۷بازی ملی برای تیم پرتغال داشته است. فیگو با وجود خداحافظی از فوتبال همچنان در صحنه فوتبال حضور دارد و به‌عنوان یکی از مدیران ارشد باشگاه اینترمیلان فعالیت می‌کند. این ستاره سابق فوتبال علایق خودرویی خود را دارد که پرداختن به آنها می‌تواند جالب باشد.

 لوئیس فیگو

فیات ۵۰۰ لوئیس فیگو

فیگو عاشق فیات ۵۰۰ است
لوئیس فیگو حواشی خودرویی بسیاری مانند ستاره‌های فوتبال دنیا ندارد. درحال‌حاضر او سوار یک فیات ۵۰۰ می‌شود و گویا مجموعه خودرویی خاصی هم ندارد که این فیات یکی از آنها باشد هرچند شاید خودروهای خاصی هم داشته باشد که در دنیای مجازی خبر یا عکسی از آن منتشر نشده است.

بد نیست بدانید فیات یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در زمینه تولید انواع خودرو، موتورهای خودرو و وسایل‌نقلیه تجاری فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن در شهر تورین در شمال ایتالیا واقع است.

فیات ۵۰۰ که فیگو سوار آن می‌شود، به‌نوعی از قدیمی‌ترین تولیدات این‌برند است. نسل اولیه فیات ۵۰۰ در سال ۱۹۵۷ وارد بازار شد و تا ۱۹۷۵ هم در گردونه تولید قرار داشت تا سرانجام تولید آن متوقف شد.

در پنجاهمین سالگرد معرفی این‌خودرو، فیات تصمیم به تولید مجدد آن گرفت البته با بهره‌گیری از اِلمان‌های مدرن طراحی و ارائه بدنه‌ای جدید. این همان فیات۵۰۰ است که فیگو آن را دارد و قیمت آن حدود ۵۰ هزار دلار است.

البته فیگو به‌اعتبار حضورش در رئال مادرید یک خودروی آئودی هم دارد. آئودی ارتباط بسیار عجیب‌و‌غریبی با رئال مادرید دارد و تقریبا بازیکن بزرگی نیست که در این تیم بازی کرده باشد و یک آئودی نگرفته باشد. لوئیس فیگو هم از این داستان مستثنی نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.